December 30, 2010

"-Alors you love me ? You love me et personne d'autre ? -Personne d'autre."

Title : "-So, you love me ? You love me, and no one else ?
          -No one else."




Hier, j'ai revu La Boum 2 pour la millième fois peut etre.
Yesterday, I watched La Boum 2, and it was maybe the 1000th time I watched it.

Vic & Peneloppe

Et bon, bah, c'est toujours aussi jouissif.
And so, you know, it's always really "pleasurable", so funny.


Les dialogues, les images, le style des personnages, tout.
The discussions, the pictures, the characters' clothes, everything.

Peneloppe
&
Vic


C'qui est bien avec La Boum ou La Boum 2, c'est que j'aurais beau l'avoir vu des tonnes de fois, j'le regarde jamais avec le meme point de vue.
What's very cool with La Boum or La Boum 2, it is that I'll have seen it lotta of times, I'll never watch it with the same point of view !

Philippe & Vic

Quand j'avais 10 ans, bien sur, tout ça, ça me faisait rever, mais maintenant, j'ai un autre point de vue, plus de recul, j'le regarde avec un oeil particulier, je vois les images qui décrivent si bien l'époque, et tout ça m'inspire énormément pour des shootings.
When I was 10, of course, all that, it was making me dream, but now, I have another point of view, with hindsight,  I watch it with a particular eye, I see the pictures which describe so well the period, and all that is inspiring me so much for future photoshoots.

Vic and Philippe.
Poupette, Vic's grand grandmother

L'ambiance, le personnage de Vic, celui de Samantha, des parents, de Péneloppe, les boums avec les balons, Lambert Wilson dans sa petite voiture, tout ça, ça me donne tellement d'idées.
The atmosphere, Vic, Samantha, Vic's parents, Peneloppe, boums with balloons, Lambert Wilson in his little car, all that, that's giving me so many ideas !!


Lambert Wilson & Vic (Sophie Marceau)


Poupette & Vic

For those (not french, or french) who haven't already watched it, I advise you to !!!!
Pour ceux qui n'auraient pas vu la Boum (français ou pas), je vous le recommande vivement !!!!


Elodie Hope Springs

1 comment:

  1. i love those two movies too =)
    watched them a lot of times, and like you, not getting enough xD

    ReplyDelete

Thanks for writing comments. We love to read them and they really make us smile :)